Centrul Educational QuoVadis

Cum Învățam Mai Ușor o Limbă Străină

over 8 years ago
Cum Învățam Mai Ușor o Limbă Străină

Sfat pentru a îmbunătăți învățarea atît a limbii germane, cît și a limbilor engleză, franceză, italiană, spaniolă, turcă, chineză, portugheză, etc…

Un nou studiu arată că, utilizarea gesturilor în timpul învățării unei limbi străine ne poate ajuta la îmbunătățirea memoriei.

…cînd în timpul învățării sunt exploatate consecutiv diferite zone ale creierului, aceasta îmbunătățește memorarea.

Astfel, s-ar părea că sistemul lomotor, care este parte a creierului și răspunde de mișcări, e deosebit de important în învățarea limbilor străine. În timp ce multe metode de învățare, includ deja imagini, cee ce ajută la memorizare, acesta este unul din primele studii care denotă importanța lor.

În cadrul experimentului, publicat în revista Current Biology, participanții au încercat să învețe o limbă străină imaginară denumit “Vimmish”, așa încît să se asigure că oamenii niciodată n-ar fi auzit-o.

Cîteva grupuri de persoane au învățat în diverse modalități, așa-zisa limbă Vimmish, care se aseamănă un pic cu limba italiana, pentru a constata care e modul prin care poți însuși mai ușor.

Dr. Katja Mayer, primul autor al studiului, a explicat astfel rezultatele:

“Subiecților participanți le-a fost mai ușor să-și amintească cuvintele în situațile în care s-au exprimat utilizînd gesturi. Era mai simplu să-și amintească traducerea unui anumit termen, când în procesul de învățare împreună cu traducerea, în același timp, au văzut și imaginea corespunzătoare. În schimb, privirea unui termen sau observarea unui gest nu a fost mai utilă decât auzirea termenului.”

Cercetătorii au descoperit ca gesturile sunt mai utile decât imaginile în procesul de a ajuta oamenii să învețe vocabularul.

Conform teoriei multisenzoriale, care este susținută de acest studiu – cu cît mai multe simțuri sunt stimulate în timpul învățării, cu atît mai mare va fi probabilitatea de a memoriza.

Profesorul Katharina von Kriegstein, care a condus studiul, a declarat:

“Dacă, de exemplu, comunicăm cu cineva cunoscut la telefon, sunt active zonele din creier responsabile de recunoașterea facială. S-ar părea că creierul simulează informația care nu este captată de ochi și o creează pentru sine.”

De acea, atunci cînd în timpul învățării sunt exploatate consecutiv diferite zone ale creierului, aceasta îmbunătățește memorarea.

Profesorul von Kriegstein a declarat:

“S-ar putea să fie așa, dar noi nu știm cât de mult s-a îmbunătățit rezultatul învățării prin adăugarea mai multor simțuri.”

Cu toate acestea, în mod ideal, impresiile senzoriale individuale ar trebui să se potrivească unele cu altele. Spre exemplu, pentru a învăța în limba spaniolă cuvântul măr, o persoană ar trebui să facă un gest de măr, să muște un măr sau să privească imaginea unui măr.